hypnoenergi.dk Forum Indeks hypnoenergi.dk
Hypnoenergis forummer
 
 FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

The art of hypnosis: Mastering basic techniques by C. Roy Hu

 
Dette forum er låst, du kan ikke skrive nye, svare eller rette indlæg   Dette emne er låst, du kan ikke rette eller besvare indlæg    hypnoenergi.dk Forum Indeks -> Hvor finder jeg materiale om hypnose
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Søren B-F Petersen



Indmeldt: 06. aug 2006
Indlæg: 3
Geografisk sted: Århus

IndlægSkrevet: Fre sep 01, 2006 3:00 pm    Emne: The art of hypnosis: Mastering basic techniques by C. Roy Hu Besvar, med citat

Boganmeldelse af Søren B-F Petersen, august 2006

The art of hypnosis: Mastering basic techniques by C. Roy Hunter (221 sider)

“All hypnosis is self-hypnosis. If you follow my simple instructions, no power on earth outside yourself can keep you from being hypnotized…”

Bogen indledes med en oversigt over bogens indhold og Roy Hunters forslag om at købe hans andre bøger! Så følger en forklaring af, hvad hypnose er. Dernæst en udførlig, men også noget kedelig, historisk gennemgang af pionererne indenfor hypnose og samtidens syn på hypnose.

Efter 70 sider, beskrives så forskellige modtagelighedstest, 6 typer af induktioner, opvågning og fordybere, samt forskellige dybdetests. Dernæst følger nogle råd omkring formuleringer af suggestioner, hvilket et meget nyttigt. Den sidste fjerdel af bogen kommer ind på etik, selvhypnose, og nogle interessante tanker fra Charles Tebbetts om underbevidstheden, og til sidst afsluttes bogen med et kapitel fra Roy Hunters hypnoterapi bog og hans forslag om at købe den.

Af positive ting, hæftede jeg mig ved forvirringsinduktionen, Roy Hunters råd vedrørende formuleringerne af suggestioner og til sidst Charles Tebbetts bud på underbevidsthedens funktion. Med hensyn til præsentationen af dybdetest, var der forskellige metoder, men de blev aldrig placeret ind på nogen skala ifht. til hinanden, hvilket undrede mig.

Jeg er lidt lunken over denne bog, og hvis man læser sit uddannelsesmateriale igen, kan man med fordel undvære bogen. Selvom det er sagt, så er det dog en udmærket introduktion og forklaring om hvad hypnose er, og hvordan man kommer i og ud af hypnose. Roy Hunters mange forslag om at købe hans andre produkter og hans mani med at fremhæve sin mentor Charles Tebbett på næsten hver side, bliver dog hurtigt temmelig anstrengende.

Hvis man ikke kender til hypnose, så kan den godt anbefales, som en introduktionsbog.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
Vis ikke emner ældre end:   
Dette forum er låst, du kan ikke skrive nye, svare eller rette indlæg   Dette emne er låst, du kan ikke rette eller besvare indlæg    hypnoenergi.dk Forum Indeks -> Hvor finder jeg materiale om hypnose Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

 
Gå til:  
Du kan skrive nye indlæg i dette forum
Du kan besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group